دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

پل ارتباطی دانشجویان روابط عمومی الکترونیک فرهنگ و هنر اصفهان
دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

پل ارتباطی دانشجویان روابط عمومی الکترونیک فرهنگ و هنر اصفهان

مدیریت سازمانها و مراکز فرهنگی استاد دکتر اسماعیلی (جلسه اول)

جلسه یک 11/12/1392 

 

روابط عمومی

 عبارت است از مدیریت اطلاعات و ارتباطات یک سازمان با مخاطبان آن

کارکرد های اصلی روابط عمومی:

- اطلاع رسانی:
ارایه اخبار، اطلاعات، حقایق و تحلیل ها از یک سازمان به گروه های داخلی و خارجی آن و از این گروه ها به مدیریت سازمان. 2 عامل مهم در اخبار طول اطلاعات و عمق اطلاعات ( جزئیات یا لایه های مختلف اطلاعات )


2- اقناع و ترغیب: ( به تفاهم رسیدن )
مـردم را  از طریق استـدلال، بحث و جذابیت های احساسی به داشتن باورها و انجام رفتارهای مورد نظر سازمان رهنمون شود.


3- مشارکت:
ترغیب مردم به ایفاء سهمی در تحقق اهداف سازمان.


4- وحدت و انسجام:
بهم پیوستن و یکپارچه کـردن سازمان با  جامعه اش به شکلی که هریک مکمل دیگری باشد.


5- افزایش سرمایه اجتماعی:

انواع سرمایه :

1-     سرمایه اقتصادی شامل پول ، امکانات و تجهیزات

2-     سرمایه انسانی و نیروی تحصیل کرده و ماهر

3-     سرمایه اجتماعی : عضویت در یک شبکه اجتماعی و کار کردن با یکدیگر و اعتماد به هم

یکی از مهم ترین وظایف عمومی اقناع مخاطب است.اقناع مخاطب از طریق کسب تفاهم و تغییر گرایش امکان پذیر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
حق شناس شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 19:36

باسلام لطفا وبلاگتون رو سازماندهی کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد