دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

پل ارتباطی دانشجویان روابط عمومی الکترونیک فرهنگ و هنر اصفهان
دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

دانشجویان روابط عمومی الکترونیک

پل ارتباطی دانشجویان روابط عمومی الکترونیک فرهنگ و هنر اصفهان

روز ارتباطات و روابط عمومی ( مهدی مطهری نیا)

27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی نامیده شده که بر همه دوستان و اساتید روابط عمومی، و ارتباطاتی ها مبارکباد. چند تا جمله تهیه کردم که به درد حداقل برد ساختمان ها و... می خورد:

*امروزه، روابط عمومی ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانها تلقی می گردند.

*سازمانهای پیشرو، روابط عمومی را به عنوان کانون تفکر می نگرند.

*روابط عمومی ها، پل ارتباطی مردم و رسانه ها با سازمان و مسؤولین هستند.

*هنر روابط عمومی یافتن رمز نفوذ در دلهاست.

*مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که دست کم در روابط عمومی می توان از 150 تکنیک و ابزار استفاده کرد. تهیه گزارشهای تحلیلی از مخاطب، نیاز سنجی، مخاطب شناسی، تحلیل محتوای مطبوعات، رادیو، تلویزیون و اینترنت، تحلیل گفتمان و ... از این نوع مواردند.

*در تعریف قدیمی روابط عمومی می گفتند: روابط عمومی باید چشم و گوش و زبان سازمان باشد. اما امروزه از روابط عمومی ها به عنوان مغز سازمان یاد می کنند.

*روابط عمومی بخشی از سازمان است که وظیفه شناخت و تجزیه و تحلیل افکار عمومی، یافتن نقاط ضعف و قوتها و شناخت فرصتها و محدودیتها را دارد و در پی آن است تا با پیشگیری از محدودیتها، بهترین استفاده ها را از فرصت ها برای سازمان طراحی کند.

*پاسخگو بودن، مخاطب محوری و اطلاع رسانی صحیح و شفاف از ویژگی های یک روابط عمومی کارآمد است.

*عمده ترین تکنیک ها و فعالیت های روابط عمومی عبارتند از:

پایش (مونیتورینگ) رسانه ها، افکارسنجی، پوشش خبری و ارتباط با رسانه ها، مدیریت و تولید محتوای پایگاه اطلاع رسانی در اینترنت (وب سایت)، تهیه، تدوین و انتشار نشریه، چاپ و انتشارات، حضور در نمایشگاه ها، تحقیقات و پژوهش و برنامه ریزی، تبلیغات و ....


موفق باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد